Boganmeldelser

Jeg anmelder bøger, der er skrevet på dansk eller oversat til dansk, om online markedsføring og sociale medier.

NQ – Jacob Bøtter:

55 Eksempler på involvering med sociale medier

“NQ – 55 eksempler på involvering med sociale medier” skrevet af Jacob Bøtter er en hurtigt læst bog med 55 praktiske idéer koblet op på en kort case. Bogen skærer virkelig ind til benet og er meget operationaliserbar. Den skaber et godt overblik over mulige sociale medier – og Jacob har inddelt bogens sociale medier i dem som henvender sig til virksomheder, og dem som henvender sig til private personer. Læs bogen for det store forkromede overblik og ikke for en dybdegående strategi indenfor de enkelte sociale medier. Videre arbejder Jacob ud fra “Præmissen er altså, at ingen af os kan have alle svarene selv. Den eneste måde vi kan løse de problemstillinger, der ligger foran os, er ved at involvere så mange mennesker som muligt i at hjælpe os.” (Bøtter, NQ, 1. udgave, 2. oplag 2011 s.11). Læs mere på www.NQ.dk

Lyt til Elefanterne – Anna Ebbesen & Astrid Haug:

Lyt til elefanterne

Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis.

“Lyt til elefanterne – digital kommunikation i praksis” skrevet af Anna Ebbesen og Astrid Haug er en bog med mange cases. Bogen kommer med 5 gode råd og til hver af dem er koblet en eller flere cases. Læs bogen hvis du har brug for at blive inspireret af, hvordan andre virksomheder har haft succes på sociale medier. Videre arbejder Anna Ebbesen og Astrid Haug ud fra “En af bogens pointer er, at hvis man som virksomhed, politiker eller organisation med stor bevidsthed lytter til og inddrager brugerne, kan man skabe bedre kunde relationer og dermed styrke sin position.” (Ebbesen, Lyt til Elefanterne, 1. udgave 3. oplag 2009 bagsiden)

Den Perfekte Storm – Peter Svarre:

Læg kursen for virksomhedens strategi i de sociale medier.

“Den Perfekte Storm” skrevet af Peter Svarre beskriver, hvordan brugerskabelse og digitalisering ændrer mange virksomheders grundlag – og hvordan disse virksomheder må forholde sig til de ændrede vilkår for at overleve. Igennem bogen kommer Svarre med eksempler og cases og afslutningsvis beskriver han værktøjer til, hvordan en virksomhed kan lave en strategi. Han pointere, at en strategi skal tage udgangspunkt i markedet, kunderne og produkterne – og at det er vigtigt, at starte strategien med en analyse før man laver en handlingplan og finder de medier, der understøtter strategien. For Svarre er det vigtigt, at strategien tænkes ind i hele organisationen for som han skriver; “Hvis virksomhedens organisation ikke støtter op om strategien for de digitale medier, kan du være 99 procent sikker på, at strategien bliver en fiasko.”. (Svarre, Den Perfekte Storm, 1. udgave, 2. oplag). Læs mere på DenPerfekteStorm.dk

Online Markedsføring – Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard & Camilla Kjærsgaard Pedersen:

Online Markedsføring

Den store grundbog